Monday, December 3, 2012

Satu Hari Di Hari Kuliah...


Semester ini saya menghadapi saat2 yang amat kritikal berikutan cuti yang melimpah ruah.. kritikal.. aik cuti pun kritikal ker??

As usual.. bila ada nya cuti 2 yang berada pada pertengahan semester (kecuali mid term break, yg dirancang) sememangnya kelas yang di batalkan perlu di ganti...

so hari ni kalau ikutkan memanglah kena cancel gak kelas pukul 8-10 tu sebab nak kena attend meeting yang amat penting yang menemukan semua pensyarah... tapi takkan nak cancel lagi kelas kot.. soooooo
saya pun mengambil keputusan untuk membuat satu kelainan yang menggemparkan student2 saya .. hik hik hik.. ikuti perbualan di bawah :


lecturer (sayalah tu)  : Kelas.. esok saya ada meeting kan.. so  kan i nak buat kelainan sikit pada kelas kita..
student2 saya           : yeahhhh batal kelass....
lecturer                     : oh no no no... kelas sebelum ni pun tak terganti2 lagi.. no more batal2 kelas..
 student                    : so.. psst psstt bisik2 dengan kawaan2..
lecturer                    : soooooo esok saya nak buat kelas pukul 7 pagi...
student                     : haaaaaa .. awal nyer.... madam budak sekolah pun tak pergi sekolah lg waktu tu.. memang   kelainan lah..
lecturer                     : esok i will be here at 7.00 . ada dua tiga orang pun i will start my class.. ( dengan   suara menggunakan kuasa veto )

dan esokknya.. to my suprise.... more than half of the class dah tunggu saya kat luar kelas before saya sampai lagi... kiranya kami jelah yang ada kat bangunan tu (selain polis bantuan) waktu tu.. hehehe.. saya betul2 gembira.. memang ada cara kalau kita nak sebenarnyer.. sedikit kreativiti dan tolak ansur boleh selesaikan byk perkara...


the best part is.. ada student bagitau saya... "madam rasa fresh lah madam buat kelas kul 7 pagi ni, kalau wat kul 8 rasa ngantuk" hmmm.... see. belum cuba belum tahu kan..



note : utk sedikit menceriakan mereka saya menggula-gula kan mereka dengan sepeket gula2 dan dua tupperware cekodok yg saya goreng pagi tadi.. hehe kira yang awal sampai tu dapat makanlah cekodok goreng lecturer dia ...

No comments: